Sidor

onsdag 14 september 2011

Vecka 38

Hej!

Tänkte att jag lika bra kunde blogga redan idag då det i morgon kväll är föräldramöte! Välkomna!
Den här veckan på onsdagen kommer åk 3 att ha sitt första finskaprov! Det kommer säkert att gå jättebra! Ett papper om hur ni skall öva har vi limmat in i finskahäftet och samma brev hittar ni även under fliken "brev hem". Öva duktigt!
Prov i matematik blir det för alla på tisdagen. Vi har räknat igenom hela provavsnittet och rättat böckerna och häftena. Så nu har alla fått extra papper som provrepetition. Matteläxa fram till provet blir att varje dag räkna lite ur extra pappren. Ett litet tips: Räkna det du tycker är svårt!!! Och kolla gärna i "Kan du det här" kapitlet vilka uppgifter som var svåra! Vi kommer att räkna extra pappren även på timmarna så pappren skall "bo" i väskan!
Orienteringsgrunder skall vi på torsdagen gå igenom i skogen. Vi kommer alla att följas åt och läsa karttecken i naturen. Stövlar och kläder efter väder på! Och om du vill (jag vill!) så kan du ta nånting att plocka svamparna i som vi säkert snubblar över! Eleverna önskade att vi kunde göra en svamputfärd till och jag tyckte att vi kunde slå två flugor i en smäll!
Nånting annat eleverna har önskat är att få ha en "Roliga timmen" då de får spela teater för varandra, berätta vitsar, dra lekar m.m. Och det tycker jag absolut att mina duktiga elever är värda! Roliga timmen blir det alltså på fredagen!

Hälsningar Boa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar