Sidor

torsdag 26 januari 2012

Vecka 5

Rasmus på luffen


Hej!

Veckoplaneringen finns insatt på bloggen! Kolla att dina skridskor passar dej ännu för på måndagen kommer hela skolan att åka till ishallen för att skrinna! Ta gärna dricka med dej!
På onsdagen har 3:orna finskaprov och 4:orna har matteprov på tisdagen! Öva flitigt! På fredagen har vi diktamen igen.
I maj kommer hela skolan att besöka Åbo svenska teater för att se på pjäsen "Rasmus på luffen". Boken som är skriven av Astrid Lindgren hörde till min absolut mest älskade då jag var liten! Min egen bok är helt slutsliten, så många gånger läste jag den om och om igen! Den skall vi nu börja läsa som högläsningsbok i skolan. Jag hoppas du skall tycka lika mycket om den som jag gjorde!
Sigrid (vikarien ni hade den här veckan) hade skrivit en lapp åt mej där hon berömde mina duktiga och trevliga elever! Jag blir så glad av att höra att ni är vänliga mot nya mänskor som kommer in i klassen! :)
Jag vill passa på och påminna föräldrarna om det viktiga föräldramötet vi har på torsdagen kl. 17.30! Jag hoppas ni alla kan komma till skolan för att få instruktioner om och era koder till Wilma!

Ha ett trevligt veckoslut allihopa!

Ö. Boa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar