Sidor

torsdag 7 februari 2013

Vecka 7

Hej!

Ivrigt skriver ni på era friskrivningar, varje kväll sitter jag och läser och ger förslag till förändringar, en del av er skriver så gärna hemma också! Jättefint arbete gör ni :)
Och glada över att Paola är här och övar berätta med er är ni också! Nästa vecka fortsätter vi! Glöm inte läxan ni fick av Paola!
"Det roligaste mattekapitlet någonsin" hörde jag en elev på åk 3 säga åt en annan. Bråkkapitlet går som en dans! Två kapitel / lektion har vi ungefär hunnit med så nästan inga matteläxor för åk 3 har det blivit! Och nu har vi redan kommit så långt så vi har prov nästa vecka! Alla har fått papper att öva på.
Här hittar ni det svåra bråkspelet som en del hann prova på idag!

http://www.skolresurs.fi/matteva/index.html

På tal om prov så spelar Wilma oss ett spratt. Åtminstone på min Wilma ser det ut som om jag satt ut prov som jag definitivt inte har gjort och inte får jag bort dem heller... Så lita på bloggens provlista! Skickade meddelande om det hem till föräldrarna idag.
På fredagen är hela skolan ute två timmar tillsammans. Hoppeligen kan vi då genomföra det vi planerat: Ett isdisco på planen! Om inte så är det pulkaåkning som gäller, så kläder efter väder med!

Trevligt veckoslut! Ö. Boa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar