Sidor

torsdag 14 november 2013

Vecka 47

Hej!

Jag är så stolt över er,  mina elever! Ni hade ett så fint sätt mot varandra på handbollsturneringen idag, uppmuntrande och stöttande! Bemöter du andra på ett trevligt sätt brukar du själv bli bemött trevligt!
En kiva dag hade vi idag! Men jag kan tänka mej att ni nog var ganska så trötta då ni kom hem....

Nästa vecka har vi mycket kultur på programmet!
På onsdagen åker vi till stadshuset och ser på teaterföreställningen



Här kan du läsa om föreställningen. Välj  "börja här" så kommer du till den svenska sidan och längst nere hittar du en länk till Emilia Ö:s märkliga måndag. http://www.taimine.fi/

På fredagen skall vi åka till Åbo för att få ta del av en Abba-konsert! Här kan du läsa om den:

Åbo filharmoniska orkesters Abba-konsert

Abba var mitt absoluta favoritband då jag var i er ålder! Känner du igen låten som finns överst på sidan?
Ta ett ordentligt mellanmål med dej på fredagen! Vi äter det egna mellanmålet i skolan innan vi åker och i bussen på vägen hem får du ett mellanmål från skolköket. Ingen riktig skollunch den dagen!

Ha ett skönt veckoslut!

Ö. Boa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar