Sidor

torsdag 28 augusti 2014

Vecka 36

Hej!

Den goda stämningen i klassen bara fortsätter! Och fortsättningsvis sköter ni ert skolarbete med stil! Så jag har inte alls haft orsak att släppa fram häxan i mej ännu :)
Nästa vecka är det mycket som händer i skolan! På tisdagen startar vi upp skolårets läsande med ett läskalas på bibban! Vi kommer att få höra om roliga, spännande och intressanta böcker och så får vi låna böcker! Bibbakortet och en tygkasse vill jag att ni tar med! I skolan lagrar vi böckerna i våra egna kassar för att hålla ordning på dem, så därför är det viktigt med en egen kasse!
På torsdagen åker hela skolan till Pajbacka idrottsplan för att friidrotta! Byteskläder, mellanmål och dricka med!
På fredagen kommer skolfotografen. Hämta tillbaka fotolappen senast då! Jag vill ännu påminna er om att vi i Sunnanberg är kompisar med alla! Därför tillåter vi inte kompisfoton.
På fredagen har åk 3 sitt första tabellförhör. Det gäller tabellerna 2-3. Vi börjar traggla och öva tabellerna redan nu trots att de kommer först senare i boken. Av erfarenhet vet jag att sen då de är aktuella i boken så är kapitlet så mycket roligare och lättare att jobba med då tabellerna redan sitter. På didactor har jag satt in en tabellövning för er. Ett exakt likadant förhör kommer vi sedan att göra i skolan på didactor. Så öva duktigt!
Ha ett trevligt veckoslut allihopa!

H. Bodil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar